Gårdagens…

…träning: Är inte i ett härligt cardiostim just nu. Kroppen orkar hur mycket som helst känns det som – har nog aldrig haft bättre kondition än vad jag har nu. Visst tusan känns det i benen på kvällen, men det ska det göra efter tre cardiopass per dag. Och så har jag smugit igång med vibrationsträningen också – 3 minuter överkropp efter varje cardiopass.

 

...oro: Min vänstra axel har gjort ont sedan i söndags, trots att jag inte lyft skrot på två veckor. I överhuvudtaget verkar min kropp stelna till och göra ont så fort jag inte tränar tre pass om dagen. Samtidigt kan jag inte träna hela tiden, för då går kroppen sönder. Det känns som ett väldigt tråkigt moment 22...

 

…sömn: Har en positiv tendens helt klart, men törs knappt tänka på hur jag hade sovit om jag inte tränat hårt och haft sömntabletter.

 

…musik: New Order fortsätter att rulla. Håller på att lyssna igenom hela deras samlade katalog och är framme i mitten ungefär.

 

…bryr vi oss: Om att Fugelsang är uppe i rymden igen? Eller är han nere på jorden i gen?

 

…upplevelse: Det var väldigt schysst att kolla in den nya krogen (Familjen) på min gata som hade premiärfest i går. Det är en av mina bästa vänner som har designat krogen, och han har som vanligt gjort ett helt fantastiskt jobb. Stället kommer helt säkert att bli Göteborgs nya inneställe det närmaste halvåret. Däremot har jag mina dubier mot menyn som presenterades i går – den är alldeles för liten och sparsam.  Men jag tror de kommer att fixa till det snart som attan, eftersom krogen sköts av lyhörd personal och superbra ägare.

 

…tacksamhet: Det här är ingenting som känns i hjärtat just nu, men jag träffade en del personer i går som jag inte sett på över ett år. Alla häpnade över hur jag såg ut (på ett positivt sätt). Så jag borde vara tacksam mot mig själv, eftersom jag verkligen har tagit tag i mig själv innan det var för sent…

 

…ilska: Svenska landslaget gör ju att man får psykbryt. Två miljoner könsord vad dåligt de spelade i går. Som ett gäng bortskämda fjantar som hoppas att någon annan ska lösa biffen. För oss stackare som måste kämpa här i livet känns det som en grym förolämpning att se dessa fotbollsmiljonärer lufsa runt och tänka mer på sina frisyrer än att göra ett bra jobb.

 

…kost: Som vanligt, förutom att det blev helt menlös burgare på Joe Farelli medan vi såg första halvlek av Sverige-Malta.

 

…X: Fick ett helt fantastiskt litet mail från en av hennes bästa vänner i går. Det handlade inte om henne på något sätt, men det var ändå väldigt rörande och fint. Det ger mig råg i ryggen att följa mitt hjärta på ett äkta och ärligt vis, och inte hålla på planera en massa manipulerande spel (som jag ändå är helt värdelös på).


Kommentarer
Postat av: Figgan

Va fint av hennes vän att skriva till dig :)

2009-09-10 @ 11:16:20
URL: http://www.metrobloggen.se/sophiefigoni
Postat av: Figgan

Du hade helt rätt på din gissningslek!

Fast slå ihop Gissning 2 & 3 så blir det perfekt ;P

2009-09-10 @ 14:29:07
URL: http://www.metrobloggen.se/sophiefigoni
Postat av: Snorkkis

Kör du alltså tre cardiopass/ dag? Hurudana pass är det fråga om? Intressant med vibrationsträningen - är det en sån platta du står på?



Och djupa tankar - önskar dig lycka!

2009-09-10 @ 19:45:02
URL: http://snorkfrokens.blogspot.com/
Postat av: Grapefruitboy

Figgan: Ah, jag gissade rätt alltså, för en gångs skull...



Snorkkis: På morgonen kör jag en timme i stavgångsmaskinen (och ibland 40 minuter simning på det), vid lunch blir det en timme spinning, och på kvällen blir det en timma spnning till. Hade gärna varierat min cardioträning lite mer, men har en liten inflammation i högerlåret som gör att löpning, tennis, bootcamp etc inte funkar just nu. Men låret blir allt bättre, så om en två tre veckor hoppas jag kunna börja spela lite tennis igen.



Vibrationsträning tror jag på som komplement till övrig träning (och ja, det är en platta som man står på - och som kan ge riktigt skön massage också, framförallt på vaderna). Kommer så klart att redovisa resultaten här på bloggen framöver.



Och tack för dina lyckönskningar!

2009-09-10 @ 21:22:06
URL: http://grapefruitboy.blogg.se/
Postat av: Figgan

Har du tagit bort din facebook nu?!

2009-09-10 @ 23:04:49
URL: http://www.metrobloggen.se/sophiefigoni
Postat av: Mikaela

När skadan läkt så ser jag fram emot att läsa om löpnings/musikförsök, det är så härligt! :)

2009-09-11 @ 09:22:53
URL: http://www.njutmaten.blogspot.com
Postat av: Grapefruitboy

Mikaela: Lovar att lägga upp spellistan när jag är i gång igen. Har otroligt mycket bra träningsmusik på lager som jag ska sprida vidare.

2009-09-11 @ 11:43:20
URL: http://grapefruitboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0