Gårdagens… (9/9)

…träning:  Väldigt standard (tre finfina cardiopass), men jag gillar min inställning just nu. Har nu nått fram till en punkt där jag gillar att pressa mig själv det där lilla extra. Förut har jag ofta varit väldigt rädd för att pressa mig, kanske mest av allt för att jag varit så ovan att göra det (och det man inte är van vid är man oftast väldigt rädd för).

 

…sömn: Same. Same… eller kanske sov jag aningens bättre än dagen innan.

 

…musik: Lyssnar på gamla New Order-låtar och mår ganska bra av det.

 

…upplevelse: Upptäckte en ny fin blogg – det gjorde verkligen min dag.

 

…tacksamhet: Går till min syster, hon visade något för mig i går som verkligen ger mig hopp. För i går var det jag som tappade det när vi diskuterade en känslig sak och hon som höll sig relativt lugn, men framförallt samlade hon  ihop sig snabbt och såg till att ett ganska hopplöst samtal fick ett fint avslut (vilket fan inte är lätt).

 

…positiva tanke: Åh, det här tar emot att erkänna, men kanske kanske är en person som jag dömt ut ganska ordentligt inte så dum ändå. Återkommer med mer och tydligare info när jag vet mer…

 

…ilska: True Blood började så bra, men under andra säsongen spårar det ut ganska mycket. Det märks så tydligt att de inte har någon plan för den stora berättelsen, utan att det är bara spänningsknarkande utan någon mer mening eller mål än att det ska vara just spännande.

 

…kost: Blev bjuden på lunch av min bästa vän i går – Hereford på Linnégatan. Deras salladsbuffé är bäst i stan och lammkotletterna därtill var ljuvliga. I övrigt var det same same på kostfronten, vilket är positivt.

 

…X: Märker att det verkligen hjälper att tala om henne och min saknad – och inte be om ursäkt för det. När jag går tyst och håller alla känslor inom mig blir jag som en överhet tryckkokare till slut, som fastnar i oerhört destruktiva tankar och i ett passivt beteende. Släpper jag ut min tankar och känslor så känns det genast bättre och tron på en framtid utan henne ökar väsentligt.


Kommentarer
Postat av: Figgan

Åh va är det för blogg? Kanske jag blir lika glad?! :)

2009-09-09 @ 15:10:59
URL: http://www.metrobloggen.se/sophiefigoni
Postat av: Grapefruitboy

Visst är det din blogg Sophie!

Men jag läste att du var lite känslig med att se ditt namn på andra bloggar, så därför hoppade jag över att skriva ditt namn.

2009-09-09 @ 15:57:56
URL: http://grapefruitboy.blogg.se/
Postat av: Figgan

Nej det är ingen fara :P

Blir bara irriterad när mitt efternamn står i texter som är nedvärderande. Har inga problem med det, blev bara arg att han inte hade lite vett i huvudet att ta bort mitt efternamn när han klankar ner på mina texter :P



Men jag tackar för att det är min blogg :)

2009-09-09 @ 16:31:15
URL: http://www.metrobloggen.se/sophiefigoni

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0