För varje dag som går blir jag lite mer van...

Är hemma efter en bara halv dag i konstskolan. Krokitecknandet gör mig verkligen yr i huvudet – så fruktansvärt svårt. Sedan är det annat som snurrar i min skalle också. I mitten av förra veckan kom jag till någon slags punkt där jag kände att jag vill gå vidare med mitt liv. Kasta förtöjningarna och färdas vidare mot nästa hamn. Jag vet var jag varit, vad jag förlorat och har grämt mig för det länge nog. Det finns nya möjligheter och nya äventyr; livet kan faktiskt bli ännu bättre och ännu finare.

Men trots denna nya insikt och den kraft som kommer med den, måste jag givetvis vara försiktig även fortsättningsvis – kan inte bara dundra in med huvudet före.

Jag gillar den här nya känslan väldigt mycket, men jag är fortfarande rädd för den - eftersom jag är så ovan vid den. Fast för varje dag som går blir jag lite mer van...


Kommentarer
Postat av: Liza

Låter sunt det där du! Du förjtänar att må allra bäst! :)

2009-09-29 @ 19:56:01
URL: http://lizalopare.blogspot.com
Postat av: Grapefruitboy

Liza: Tusen tack. Det är en märklig känsla när det så sakta börjar vända - för det kändes som en omöjlighet för bara några veckor sedan.

2009-09-30 @ 12:50:39
URL: http://grapefruitboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0