demonerna...

vad blir det kvar

av detta 00-tal

vad blir det vi minns

vad bär vi med oss dit vi ska

i en tid av förvirring

vill jag summera vad som hänt

lära mig av misstagen

förstå vad jag har känt

för jag vill lära mig att känna

istället för att glömma

för mitt i natten när jag inte kan sova

kommer det jag velat gömma

det jag velat gömma

 

och tio år från nu

sitter du med man och barn

vågar jag ens hoppas

att den mannen är jag

vi bär våra väskor

med livets smutsiga tvätt

och frågorna kommer tillbaks

vad var fel och vad var rätt

dom där breven jag aldrig sände

orden jag borde sagt

dom kommer tillbaks till mig

varje natt

 

regnet sköljer över allt som händer

släcker alla ljus du tänder

så dra upp täcket och be en bön

tills vinden vänder

det håller på till gryningen

demonerna går och kommer igen

allt du gjort det kommer nu

som det gjort varenda natt förut


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0